Wycieczki zagraniczne

Włochy

Włochy ze stolicą w Rzymie są państwem położonym w południowej Europie na Półwyspie Apenińskim. Językiem urzędowym jest język włoski, jednak we Włoszech używa się również m.in. języka sardyńskiego. Państwo to zajmuje obszar ponad 300 tys. km2, a liczba ludności w 2007 r. przekraczała 60 mln. Jednostką monetarną jest euro, a dominującą religią - katolicyzm.

O czym pamiętać wybierając się na wulkan?
Jeśli planujesz wypad do kraju, w którym po raz pierwszy nie tylko zobaczysz wulkan na własne oczy, ale także planujesz wejść na jego szczyt, musisz się dobrze do takiej wycieczki przygotować. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że będzie ona bardzo męcząca, ponieważ zazwyczaj do przejścia jest spory kawałek, co ze względu na strome wejście do łatwych zadań nie należy. Przeczytaj poniższe wskazówki, aby droga ta była chociaż nieco lżejsza: przede wszystkim wyśpij się, wypocznij i zregeneruj siły; bardzo istotny jest w tym przypadku ubiór - jeśli jedziesz do ciepłych krajów... Czytaj całość »
Co warto zobaczyć na Capri?
Capri, wyspa w Zatoce Neapolitańskiej na Morzu Tyrreńskim, okazała się być doskonałym miejscem jako jeden z punktów podróży poślubnej na południe Włoch. Jeśli Ty również masz przed sobą wycieczkę w ciepłe kraje i rozważasz tę wspaniałą wyspę, powinieneś wiedzieć co ciekawego Cię tam czeka. Podziwianie widoku Capri z daleka utrudni Ci mgiełka unosząca się w jej okolicach, jednak tuż po zejściu na ląd poczujesz się jak w raju. Jest to raj przede wszystkim dla kobiet, które są kuszone przez zapachy perfumerii na zmianę z zapachami ciast i innych deserów. Pierwszym miejscem, jakie dostrzeżesz... Czytaj całość »
Wenecja
Za pierwszym razem nie potrafiłam docenić uroku Wenecji, zapewne zewzględu na swój młody wiek iprzyzwyczajenie do wygody iporządku Dopiero zadrugim razem (bodajże rok później) stęskniona wróciłam do niej, aby podziwiać jej wyjątkowy charakter. Do dzisiaj została mi jedna pamiątka lampa będąca miniaturką gondoli która pomimo że od dawna nie działa, nadal stanowi piękną ozdobę iprzypomina mi ostarych dobrych czasach, kiedy to wyjazd zagraniczny był normalką wprawie że każde wakacje. To, co na początku mi przeszkadzało (np. brak możliwości tradycyjnej komunikacji samochodem czy też... Czytaj całość »
San Marino
San Marino to niewielkie (ponad 60 km2) państwo znajdujące się na terenie Włoch. Liczba ludności wzeszłym roku przekraczała 30 tys. osób. To jedno znajmniejszych państw położone jest na górzystym terenie Apeninów, anajwyższym szczytem San Marino jest Monte Titano (wys. 749 m n.p.m). Wycieczka do San Marino była dość męcząca zewzględu na to, że droga na sam szczyt wydawała się być tak długa iwyczerpująca nie wiem czy nie była ona bardziej męcząca niż wycieczka na Wezuwiusz. Na szczęście sklep na sklepie umiliły ten czas, chociaż niestety nie mogłam kupić wszystkiego, co mi się podobało... Czytaj całość »
Caserta
Caserta jest położona weWłoszech wregionie Kampania, prowincji Caserta. Casertę zamieszkuje ponad 85 tys. osób (dane na rok 2007). Znajduje się wniej pałac królewski Burbonów zdrugiej połowy XVIII wieku, wktórym nakręcono kilka scen do filmu Anioły iDemony (Angels Demons). Do pałacu prowadzi park zfontanną diany iAkteona. Szczerze mówiąc zwiedzanie pałacu ioglądanie kilkudziesięciu podobnych do siebie sal nie było dla mnie niczym specjalnym. Najbardziej zaciekawiło mnie to, że wpałacu królewskim nakręcono sceny do Aniołów iDemonów ito dosłownie na tydzień przed naszą wizytą wnim. Oto... Czytaj całość »
Reggio di Calabria
Reggio di Calabria jest miastem igminą położoną wpołudniowych Włoszech nad Cieśniną Mesyńską. Zostało ono założone w720 roku p.n.e. jako Region ibyło kilkakrotnie dotknięte trzęsieniami ziemi ostatnim w1908 roku. Obecnie Reggio di Calabria słynie przede wszystkim zhandlu owocami cytrusowymi. Reggio di Calabria było miejscem, wktórym zaczęliśmy ina którym zakończyliśmy podróż poślubną weWłoszech. Pierwszego iostatniego dnia zatrzymaliśmy się wmałym hoteliku położonym tuż nad morzem, tak więc widoki zokien były cudowne. Temperatura panująca wtym regionie Włoszech mocno mnie zaskoczyła,... Czytaj całość »
Pompeje (Włochy) - zdjęcia i zwiedzanie
Szczegółowo zaplanowany wyjazd do Włoch pokrzyżowała pogoda. Rankiem obudził nas silny wiatr i obfity deszcz, co było dla nas dużym zaskoczeniem, bo raczej spodziewaliśmy się upałów i słońca. Postanowiliśmy więc zmienić plany i wyruszyliśmy na południe Włoch. Ze względu na dużą ilość autostrad płatnych i całkiem niezłe drogi niepłatne dojazd do Pompejów zajął nam około 3 godzin. Wydawać by się mogło, że proste będzie znalezienie ruin miasta, zabytku światowej klasy, ale we Włoszech znalezienie czegokolwiek oprócz Watykanu nie jest proste. Często brak jakichkolwiek kierunkowskazów, te które... Czytaj całość »
Wyprawa na Wzgórze Monte Cassino
Wyprawę na Wzgórze Monte Cassino proponuję zacząć wcześnie rano ze względu na dużą ilość turystów. Oczywiście, należy liczyć się z problemami z dotarciem na miejsce. Totalny brak jakichkolwiek drogowskazów doprowadził nas początkowo do wojskowego cmentarza, ale żołnierzy niemieckich! Do tego cmentarza prowadzi wąska droga wzdłuż małego cieku wodnego. Ciężko się wyminąć z innym samochodem. Ciężko też zawrócić, a ponieważ wszyscy pamiętamy z podręczników, że cmentarz naszych żołnierzy był na wzgórzu to sytuacja była dość irytująca. Ze względu tylko i wyłącznie na intuicję, bo informacji dla... Czytaj całość »
Wycieczka do Włoch
Włochy są krajem, w którym zakochałam się już kilkanaście lat temu podczas pierwszego pobytu. Wyjątkowy klimat, śpiewny język, przepiękne, bardzo zróżnicowane widoki, przyjaźnie nastawieni i zawsze uśmiechnięci Włosi, którzy nie grzeszą pośpiechem w wykonywanej pracy ;-) jest tym, co wyróżnia to miejsce. W szczególności zapamiętałam siestę (głównie po tym, kiedy w czasie jej trwania stałam pod zamkniętym supermarketem ;-)), a także spacery po mieście, które rozpoczynały się późnym wieczorem. Sklepy otwarte o takiej porze to marzenie niemal każdej kobiety. Mój pierwszy, drugi i trzeci pobyt... Czytaj całość »